Historia gaźnika
Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.
Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).
W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Dlaczego lepiej oddać samochód do mechanika, niż naprawiać go własnoręcznie?
Często nasze samochody ulegają awariom i wtedy konieczna jest ich naprawa. Wielu z nas robi to na własną rękę, jednak takie rozwiązania z wielu powodów mogą okazać się kiepskim pomysłem. Dlaczego tak jest? Gdy naprawiamy wszystko samodzielnie, nigdy nie mamy pewności, że uda się nam poradzić z usterką. Nie możemy być przekonani, że naprawa zakończy się sukcesem, a jeśli utkniemy w martwym punkcie, sytuacja może sprawić nam wiele dodatkowych problemów. Dobre warsztaty dają nam pewność, że samochód zostanie naprawiony, a często także gwarancję, że będzie działał przez długi czas i gdy jednak się zepsuje, części zostaną wymienione na koszt danego zakładu mechanicznego. Jest to o wiele bezpieczniejsze rozwiązanie.
Informacje o przepustnicy - Wikipedia
Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).
Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.
W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica