Pomoc przy mechanice samochodowej

go, węgla brunatnego, ropy naftowej, benzyny, gazu ziemnego, biopaliw. W skład spalin wchodzą, w ilościach zależnych od rodzaju paliwa i warunków spalania: produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu zupełny

Pomoc przy mechanice samochodowej

Co wyrzuca z siebie Twoje auto?

Spaliny, gazy spalinowe ? mieszanina gazów powstających w procesie spalania paliwa (stałego, ciekłego lub gazowego), np. węgla kamiennego, węgla brunatnego, ropy naftowej, benzyny, gazu ziemnego, biopaliw.

W skład spalin wchodzą, w ilościach zależnych od rodzaju paliwa i warunków spalania:

produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu zupełnym,
produkty reakcji chemicznej utleniania paliwa w spalaniu niezupełnym,
produkty reakcji chemicznej syntezy pomiędzy substancjami chemicznymi znajdującymi się w obszarze działania reakcji utleniania, zachodzące pomiędzy składnikami aktywnymi paliwa, składnikami nieaktywnymi (balastowymi) paliwa, towarzyszącymi gazami obojętnymi oraz częściowymi produktami reakcji chemicznych pojawiającymi się w trakcie reakcji utleniania i reakcji innych syntez,
niewykorzystana część substancji aktywnych paliwa w postaci gazowej lub pary,
substancje nieaktywne paliwa w postaci gazowej lub pary,
gazy obojętne, np. niepalne składniki powietrza i tlen.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spaliny


Warsztat samochodowy - po co jest potrzebny

Nie każdy z nas miał okazję przynajmniej raz odwiedzić warsztat samochodowy, a miejsce to znają doskonale osoby, które cieszą się posiadaniem własnych pojazdów. Taki specjalistyczny zakład to miejsce, do którego możemy udać się, jeśli w naszym samochodzie pojawiła się usterka lub gdy wymaga on przeglądu. W dziedzinie mechaniki samochodowej zawiera się wiele czynności i konieczna jest tutaj specjalistyczna wiedza z zakresu budowy oraz eksploatacji samochodów. Nie każdy może zostać mechanikiem samochodowym i nie każdy będzie dobrze się sprawdzał w tym fachu, więc wybierając odpowiedni warsztat, powinniśmy dokładnie się zastanowić. Tylko najlepsi specjaliści zapewnią nam fachową pomoc.


Silnik dwusuwowe - rodzaje i zastosowania

Podstawową wadą silników dwusuwowych jest duże zużycie paliwa (niższa sprawność), wysoka emisja spalin oraz głośna praca. Głównym tego powodem jest utrudniona wymiana ładunku w silniku (oczyszczenie cylindra ze spalin podczas płukania nie zawsze jest zupełne).

Do zalet silników dwusuwowych, oprócz prostszej konstrukcji, zaliczyć trzeba zdolność do pracy w dowolnej pozycji co dla silników czterosuwowych wiąże się ze znacznym skompilowaniem układu smarowania. Dlatego silniki te pozostają stale w użyciu w napędzie maszyn odwracanych w czasie pracy - pił i kos spalinowych.

Silniki dwusuwowe benzynowe, aczkolwiek mają zalety, stosowane są dużo rzadziej niż czterosuwowe. Obecnie najistotniejsze są kwestie ekologiczne (kwestie zanieczyszczania środowiska i nadmierna emisja dwutlenku węgla). Stosowano je głównie tam, gdzie ważne było, aby silnik był jak najmniejszy i najprostszy. Z początku m.in. do napędu lekkich motocykli i motorowerów, później także np. kosiarek do trawy. W ostatnich czasach w krajach wysoko rozwiniętych nawet w tych zastosowaniach wypierają je silniki czterosuwowe. Pierwsze samochody Saaba wyposażone były w silniki dwusuwowe, w latach 70. XX w. używała ich do napędu małych samochodów firma Suzuki, jednak najczęściej i najdłużej, bo aż do lat 80. XX w. stosowano je w Polsce i NRD gdzie były montowane do aut osobowych: Syrena, Trabant i Wartburg.

Silniki dwusuwowe średnioprężne mogły być zasilane różnymi paliwami naftą, olejem napędowym, spirytusem, benzyną. Silniki te miały stopień sprężania od 4,5 ? 4,75, a więc niższy niż stopień sprężania silników benzynowych. Były stosowane jako silniki stacjonarne i w ciągnikach rolniczych z których najbardziej znany jest Lanz Bulldog, a w Polsce Ursus C-45.

Wysokoprężne silniki dwusuwowe, zasilane olejem napędowym, stosowano natomiast do napędzania bardzo dużych pojazdów, takich jak statki, lokomotywy (np. ST44, Class 66), czy bardzo duże samochody techniczne, np. straży pożarnej. Obecnie w krajach wysoko rozwiniętych także tu wypierane są one przez czterosuwowe silniki wysokoprężne, nadal są jednak często stosowane jako nowoczesne silniki okrętowe i stacjonarne. Największy obecnie oferowany spalinowy silnik tłokowy ? Wartsila-Sulzer RTA96-C ? jest dwusuwowym silnikiem wodzikowym z zapłonem samoczynnym.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy