Wirtualne biuro - dobry sposób na redukcję kosztów

cia, co tak naprawdę mogą nam zaoferować firmy zajmujące się prowadzeniem wirtualnej działalności biurowej. Do głównych obowiązków, które wykonują osoby zajmujące się wirtualnym biurem należy przede wszystkim obsługa przychodzącyc

Wirtualne biuro - dobry sposób na redukcję kosztów

Czym zajmują się osoby prowadzące wirtualne biuro?

Na czym polega obsługa wirtualnego biura? Wiele osób, nie mających dotąd do czynienia z takim terminem, zupełnie nie ma pojęcia, co tak naprawdę mogą nam zaoferować firmy zajmujące się prowadzeniem wirtualnej działalności biurowej. Do głównych obowiązków, które wykonują osoby zajmujące się wirtualnym biurem należy przede wszystkim obsługa przychodzących przesyłek czy obsługa prawna działalności gospodarczej. Bardzo często pracownicy odpowiedzialni za wirtualne biuro mają również wykształcenie związane z finansami i rachunkowością, które pozwala na wsparcie księgowe w wybranej dziedzinie. To wszystko sprawia, że wirtualne biura cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów biznesowych i przedsiębiorcy niezwykle chętnie korzystają z usług tego rodzaju.


Instrukcja kancelaryjna - co to jest?

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Kontrola w administracji publicznej

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna