Zainwestuj w siebie i poczuj się piękna

i naszego ciała. Nic więc dziwnego, że niejedna kosmetyczka rozpoczyna współpracę z fryzjerem. Dzięki temu klientka, która musi przygotować się do ważnego wydarzenia może udać się tylko w jedno miejsce i zostać kompleksowo obsłużo

Dodane: 30-12-2016 12:30
Zainwestuj w siebie i poczuj się piękna

Dlaczego warto skorzystać z połączonych usług fryzjerskich?

W ostatnich latach coraz częściej możemy zauważyć, że salony kosmetyczne starają się zadbać o każdy aspekt pielęgnacji naszego ciała. Nic więc dziwnego, że niejedna kosmetyczka rozpoczyna współpracę z fryzjerem. Dzięki temu klientka, która musi przygotować się do ważnego wydarzenia może udać się tylko w jedno miejsce i zostać kompleksowo obsłużona. Takie połączenie jest bardzo pozytywne dla klientów, ponieważ pozwala nie tylko na oszczędność czasu, ale bardzo często także i na oszczędność pieniędzy. Nic więc dziwnego, że takie usługi stają się coraz bardziej popularne i coraz chętniej wybierane przez osoby poszukujące kompleksowych usług na przykład przed ślubem.


Historia szamponu do włosów

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon


Ryzyko podczas zabiegów kosmetycznych?

Oprócz prostych i - można powiedzieć ? podstawowych zabiegów pielęgnacyjnych takich, jak peelingi czy zabiegi oczyszczające niemal każdy większy gabinet kosmetyczny oferuje obecnie bardziej skomplikowane zabiegi kosmetyczne. Należą do nich takie zabiegi, które wymagają interwencji chirurgicznej, jak na przykład korekcja widocznych defektów naszego wyglądu, czy też bardziej podstawowe czynności, jak na przykład wypełnianie zmarszczek. Wstrzykiwanie różnych substancji do organizmu stało się bardzo chętnie wybieraną metodą przez klientów pragnących uzyskać zupełnie inny wygląd. Wiąże się to co prawda czasem z niepotrzebnym ryzykiem, ale jest na pewno jedną ze skuteczniejszych metod uzyskania określonego efektu.